След като недоволството на турските превозвачи от засиления контрол на българските власти доведе до образуването на безпрецедентни колони от камиони на ГКПП „Капитан Андреево", опашката продължава да расте с всеки изминал час и към 19:00 часа беше на път да достигна рекордните 40 км до град Любимец.

На ГКПП „Лесово: положението не е по-различно - хиляди товари са блокирани и няма да достигнат навреме до крайния клиент. Стотици шофьори са гневни, защото освен че курсовете им се провалят, разрешителните им изтичат и те ще останат без заплата.

Чакането на опашки с дни е доста некомфортно и си има своите битови недостатъци - няма тоалетни, запасите от храна и вода в камионите привършват и тези хора вече са склонни да зарежат камионите си на пътя и да се приберат по домовете до решаването на конфликта.

Извънредни проверки на Автомобилната инспекция на самата граница само за дни изловиха десетки нарушители. Стигна се до спирането на няколко турски камиона, а много от шофьорите отнесоха солени санкции, което ги изнерви и те затвориха границата.

„Румънските камиони нямат проблеми, българските камиони също минават без проблем. Спират само турските камиони и пишат актове”, обясни шофьорът Латин Йостопалан пред bTV.

Мохамед Идан е сред рекордьорите по отнесени глоби. Само за ден турският шофьор е санкциониран с 3 300 лв. за куп нарушения, с които той не е съгласен. „За малко нещо в България правят проблем. В Германия не ни закачат. Никъде в Европа не ни глобяват. Само в България”, твърди мъжът.

Изнервени от дългото чакане, много от шофьорите решиха да зарежат тировете и да си тръгнат. „Трябва да се прибираме. Имам още 1000 километра. Кога ще ги мина, кога ще се върна. Просто не става”, коментира шофьорът Хасан Гаджев.

„Има една поговорка: атовете се ритат, магаретата патят. В този случай ние сме магаретата, защото тука ние стоим и никой хабера му не става, че ние тука стоим”, оплака се българският шофьор Ангел Василев.

блокадата провали стотици курсове, а шофьорите са заплашени от санкции заради изтекли разрешителни за превоз. Решението за удължаването им може да вземе само Пътната агенция, както се случи през май при подобни протести.

От Министерство на транспортна са категорични, че въпреки блокадата, проверките по границата няма да спрат. Друг е въпросът защо точно тези проверки предизвикаха толкова голямо недоволство сред турските превозвачи - сякаш досега техните камиони не са проверявани.

Вероятно позиционирането на контролните органи на самия пункт е предизвикало бунта. Обикновено екипите на ДАИ проверяват във вътрешността на страната, а не на самата граница.

Докато изходът от транспортната криза остава неясен, поне леките коли и автобусите засега пътуват без проблем.