„България е в челната десетка на държавите, които са силно засегнати от тормоз и насилие в училище. Проблемът се е задълбочил и заради пандемията“, каза омбудсманът на България Диана Ковачева след онлайн дискусия по темата.

Според нея изолацията прави децата по-агресивни и ролята на учителите трябва да се засили 

Според нея физическото насилие не е единствената форма, а има емоционално.

„Психологическо насилие се оказва също голяма част от проблема.  50% от децата миналата година са заявили, че са били жертва в училище точно на такъв тип насилие от свои връстници“, обясни Ковачева.

Според нея е много важна и реакцията в училище, както и на психолозите:

"Смятам, че трябва да се промени подходът, защото родителите и учителите, както и децата, които ми пишат, казват, че единственият начин да се спасиш от насилието в училище е да се преместиш в друго. Тоест механизмът за превенция на насилието не работи. Така че моето конкретно предложение е да се уплътнят часовете на класния ръководител и да имат по-добра роля, по-силна роля, да говорят повече с децата и да обсъждат, преди да ги наказваме за това, че качват клипове в социалната мрежа.“

Ковачева коментира и че трябва учителите да се обучат да разпознават насилие.

„Тоест очевидно трябва да започнем от нулата, толкова години след като отдавна сме констатирали, че насилието е много тежък проблем в училище. Така че да трябва да има рамка, но според мен трябва да се работи с  учителите и те да бъдат обучавани. Ако някъде някой е обсъждал тези брутални видеоклипове с децата в училище, вероятно това е било по инициатива на самия учител. А не защото системата го изисква, тоест някъде децата ни пропадат в системата, в която насилието продължава да съществува без някакви конкретни последици“, каза още омбудсманът.