Присъдата ми не е потвърдена на втора инстанция, както писаха много медии. На заседанието на втора инстанция никакви доказателства не бяха представени, които да потвърдят тезата на обвинението - прокурорът само повтори всичко, казано до момента на първа инстанция. Така Българският пилот Янко Стоименов, осъден на 123 години затвор за самолетна катастрофа в Гърция, обясни пред bTV докъде е стигнало делото по инцидента.
Стоименов определи случващото се като „пълен абсурд”, предвид факта, че той няма пряко лично участие в станалата преди 8 години катастрофа.
„По това време си бях вкъщи. Самолетът излетя сутринта с полет за Атина като след 3 часа и 20 минути се разбива край столицата. Няма съгласие за причините за катастрофата. От над 200 елемента от черната кутия са разчетени само 30”, казва Стоименов, който п това време е началник на пилотите.
Основната теза на обвинението била, че има разхерметизиране на машината, настъпило вследствие на грешни действия на пилотите. „Има факти, че това не е така. Че има техническа грешка и проблем със системата за разхерметизация”, казва българинът и допълва, че когато двама пилоти са задоволили всички изисквания за професионализъм и се качат в самолета, никой не може да промени нито решенията им, нито метеорологичната обстановка, нито техническата изправност на самолета.
Според Янко Стоименов има елемент на „намиране на изкупителна жертва” в цялата ситуация. Той изтъкна, че продължава да е възприеман като експерт в професионалната си сфера и към момента работи като консултант във Великобритания и ОАЕ, в промеждутъците, когато не е в съда.
Българинът смята, че делото до голяма степен се политизира в южната ни съседка. „След нашата първоначална оправдателна присъда всички политически лидери се изказаха, че тя не съвпада с очакванията на обществеността за справедливост”, добави Стоименов.