Всяко десето дете у нас има нарушения на артикулацията, проблеми с четенето и дори дислексия. Само в рамките на последните 10 години подрастващите с логопедични проблеми са се увеличили 3 пъти. Министерство на образованието е изчислило, че през 2005 година проблеми с четенето и писането са имали над 6% от учениците, а през 2014 г. те вече са били над 8 на сто.
В същото време подрастващите с тежките говорни дефекти, които включват по няколко логопедични проблема в себе си, наистина са се утроили - от 1.7% преди 10 години на 4,4 на сто сега.
Логопеди специалисти не достигат - повечето отварят частни кабинети и не искат да работят в училищата и детските градини, заради ниските заплати. Все по-често децата имат по няколко говорни дефекта накуп. Модерните технологии вредят на четенето.
Специалистите напомнят, че заради езиковите проблеми децата трудно усвояват учебния материал и развиват комплекси.