Според новите правила за автоморгите след седмица те ще могат да работят само в индустриални зони, което според полицията ще намали броя им наполовина, а оттам и продажбата на крадени авточасти.

Всеки ден в София 5 коли губят собственика си. Часове след кражбата те се връщат като „нова стока" в автоморгите. В столицата тези обекти са близо 50.

Според Ангел Бадънков, началник сектор „Престъпления срещу МПС" в СДВР, в 90% от автоморгите се продават части от противозаконно отнети автомобили. При операция миналата година в 36 автоморги, полицаите откриват над 50 крадени коли. Обектите обаче работят и до днес.

„Ние повдигаме обвинение, заключиме го, но съпругата или работниците продължават работа на автоморгата,” обясни обаче полицейският началник.

Досега полицаите ходеха на проверки заедно с екоинспекцията, защото част от автоморгите по документи са пунктове за нови авточасти или стара упротреба. Част от тях имат разрешение за разглобяване на коли, но повечето не.

„Би трябвало да бъдат затворени не малка част от автоморгите в София, поради причината, че трябва да бъдат извън жилищните райони,” коментира пред bTV инспекторът от Икономическа полиция Иван Петров. Заради промените собственици вече търсят терени в индустриална зона.

Аделина Банакиева, която е управител на автоморга, обаче обясни, че досегашните сгради ще станат магазини за авточасти, а разглобяването на колите ще става на друго място. „Далеч съм от идеята, че това реално ще се случи, защото 6-те или -7те инспектора в РИОСВ няма как да обиколят законните, да не говорим за незаконните автоморги,” отбеляза още тя.

За да може да работи една такава фирма, тя има нужда от оценка на въздействие върху околната среда и водите за терена, върху който извършва дейността си. От МОСВ обясниха, че ако собствениците докажат, че са разположени на площадки, които са на територия определена за производствени и складови дейности, преместване няма да се налага.