По-ниските цени са основната причина за българите да пазаруват онлайн. Сделките вече стават не само през компютъра, но все повече и през мобилни устройства.
Истински ли са обаче намаленията в мрежата?
Все по-рядко са случва стоката, която сме поръчали по електронен път да пристигне и цената да се окаже изненада - неприятна. Причината - българинът се е научил да проверява, а и опцията първо проверявам и после плащам, все по-често се използва.
Почти 60 процента избират да пазаруват онлайн именно заради отстъпките. Около 15 на сто предпочитат да не се разхождат от магазин в магазин, за да направят своя избор.
Невена Драгостинова е от онези, които се възползват от плюсовете на мрежата, но не са готови да се откажат от чара на традиционното пазаруване - да пипнеш, да премериш минимум десетина рокли - това си е и шопинг терапия.
Според хората в бизнеса българинът съвсем не е такъв традиционалист за какъвто се мисли. Той оказва се е дори е крачка напред.
„Вече дори онлайн пазаруването не е най-новото и най-бързо развиващото се, мобилните телефони са новото нещо”, каза Пламен Нонински, ръководител на онлайн платформа.
Миналият септември 19% от сделките са били през телефони, а сега са почти половината.
По-младите купуват основно дрехи и аксесоари. По-възрастните плащат сметки. Сред най-куриозните продукти минали през българските платформи е трабант-лодка В мрежата има доказателство, че се ползва
Онлайн са продавани врати от олтара на Драновския манастир, австралийска захарна катерица и 1000 доларова банкнота.
Какво, обаче, можем да загубим, ако купим стоката онлайн.
„Малко време и малко пари. Вие пак имате възможност да я върнете безусловно дори тя да няма недостатъци. Вие ще я върнете ще мине извество време 14 дневен срок и ще си върнете парите, но вероятно ще платите разхода за връщането”, каза Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
Съветът е да се ползва куриерската услуга преглед и тест - имате 15 минути за оглед на продукта, в които да вземете решение дали да платите или да върнете поръчката.