Официално велоалеите в столицата вече са около 60 км. Според велосипедистите обаче реалността е друга. Нещо повече – лошата инфраструктура стана повод за протест.
Той започна в 19 ч. от НДК и премина в шествие до сградата на Министерството на транспорта.
Участниците са недоволни от начина, по който се изгражда част от инфраструктурата, като посочиха, че някои велоалеи са неизползваеми, включително последната изградена – в „Студентски град“.
Тя е дълга 1,5 км – от УНСС до Зимния дворец, но се използва като паркинг, затова велосипедистите слаломират между колите.
„Откогато е направена, аз по нея не съм карал нормално и не знам какъв е смисълът изобщо от нея. Всичко е направено, само за да се замажат очите на хората“, коментира велосипедистът Живко Димитров.
„Велоалеите трябва да са физически разграничени от пътното платно и да не се правят на тротоарите, където отнемат пространството на пешеходците“, коментира друг велосипедист – Ивайло Александров.
Новият главен архитект на София – Здравко Здравков, обяви пред bTV нова стратегия за велоалеите.
„Вземаме си поуки от грешките, така че при следващите велотрасета ще работим за увеличаването на ширината им, а най-важната задача е да има обвързаност на мрежата“, каза той.
Здравков се срещна с представители на велосипедни сдружения и пое ангажимента в бъдеще да координира действията на Общината с тях.
Полицията вече снима шофьорите, спиращи върху велоалеите в София, и в близките дни нарушителите масово ще започнат да получават глоби.
„Отделно от записването с мобилните системи, доста разчитаме на сигналите на гражданите и снимковия материал“, каза инсп. Николай Крушарски от „Пътна полиция“ СДВР.