Любителите на високите скорости настояват за регламент при гонките. Състезанията да се организират на специално определени полигони, а на място да има пожарна и медицински екипи - това са част от исканията на участниците.

Междувременно гонките продължават, а в големите градове се провеждат на големите булеварди с нов асфалт - като Южната дъга на околовръстното. По данни на полицията, над 30 са местата в цялата страна, на които се провеждат състезания от типа "бързи и яростни".

Най-много улични състезания се правят в София, Пловдив и Търговище. Ползват се и стари летища и полигони край Кърджали, Сливен, Сапарева баня и Велико Търново.

Винаги е опасно

Гонките винаги са опасни - без значение къде са, твърди Александър Данчев, който сам участва в състезанията и признава, че от 9-годишен е зад волана. Според него участниците ще имат повече шансове за живот, ако надпреварите са под егидата на полицията и здравните служби.

Участва в гонки поне веднъж месечно. Казва, че за хората като него това е начин на живот: „Практиката учи... това е най-голямата обеца на ухото ми. Ако се занимавам, винаги преценявам ситуацията. И ... карането е като игра на шах за мен – ти трябва да си винаги 3 хода пред другите, за да знаеш какво би могло да се случи...”.

Любителите на адреналина имат предложения към кабинета. Настояват да им се дадат терени за състезания, за да не превръщат улиците в писти.

„Когато са в контролирана среда, повече от ясно е, че няма да се случат такива инциденти като този в Сливен... Ако не са в контролирана среда, тогава как може да гарантира”, пита Илко Илиев, който организира състезания.

Престъпление, наказание и протест

От КАТ твърдят, че не могат да глобяват за гонки, а само за неизправен автомобил или превишена скорост. Глобите са до едва 200 лева.

Само в София 500 коли седмично правят дрифтове и състезания, твърдят участници. И правят сметка, че всеки от тях би си платил, за да кара на полигон с минимален риск за живота си.

Очаква се до дни депутатите да гласуват и предложенията, които ще затегнат контрола над участниците в гонки. Те пък обмислят нов протест, ако поправките, които предвиждат до 6 години затвор, влязат в сила.