След трагичния инцидент на автобусната спирка на "Цариградско шосе", таксиметров шофьор с дългогодишен опит зад волана, се свърза с екип на bTV и пожела да разкаже за нередностите и нарушенията, които всеки ден водачите на "жълти коли" правят.
Според него основният проблем е в таксиметровите компании, които дават колите си на лизинг – „За тях е важно да си дадат автомобилите, да им се носят парите, а кой взема това такси – няма подбор на шофьорите. Много са тежки условията, при които работим, лизингът е много голям, настъпват ни шефовете, искат си го и затова ние караме бързо, правим нарушения.”
По думите на мъжа, шофьорите, които застават зад волана пияни, не са изключение. Не са малко и тези, които злоупотребяват с наркотици, когато са на работа. Контрол обаче липсва – „Няма кой да ги контролира. Този контрол трябва да е, когато човек постъпва. КАТ и ДАИ правят проверки, но ако го уцелят на момента. Едно време такситата бяха в гаражи, преди да се излезе, се духаше на апарат, проверяват те и след като те проверят с дрегера за алкохол – тогава те пускат. А сега яма кой да те провери пред къщи. Няма контрол. Няма как да се контролират тези неща.”
Таксиметровият шофьор признава че никой не спазва ограничението от 8-часов работен ден. Документните измами са част от ежедневието им – „ Аз излизам в 6 часа и имам право да работя 8 часа – до 14 часа. Да, обаче, в 15 часа пиша че съм почивал от 12 часа до 16 часа, и от 16 часа продължавам да работя, така реално ми се събират 12 часа зад волан.”
Освен занижения контрол, подкупите при дребни „прегрешения” на пътя са другия „препъни камък” по пътя към безопасните улици.