Много се извинявам, но субсидията на БДЖ е с 40 млн. лева по-малко, ние като ръководство трябва да се впишем в тази субсидия. С 40 млн. лева по-малко няма как да поддържаме същото разписание. Това заяви в студиото на „Тази сутрин” изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров по повод спирането на десетки влакове у нас, което предизвика протести на граждани и железничари от цялата страна.
Хората от множество населени места обявиха, че съкращенията ги оставят без транспорт, като някои видяха сянката на „автомобилната мафия” зад суровата мярка.
„Аз съм мениджър в това дружество и при зададените параметри от държавата... ние работим по тези параметри”, посочи Владимиров. Той подчерта, че никъде няма хората да останат без транспорт, а в крайна сметка в БДЖ са направили всичко по силите си, за да станат общо спрените към 1 февруари влакове 119, а не 140.
Владимиров посочи, че миналата година субсидията е била в размер на 171 млн. лева и е била инкасирана загуба в размер на 10 млн. лева. За 2015 г. се очаква разходите да се запазят и при орязването на държавните пари, това би довело до 45 млн. загуби.
„Ръководството на БДЖ е ръководство 2 месеца. В момента, в който влязохме в ръководството, стана известно, че субсидията ще е 140 млн. лева”, обясни Владимиров, който допълни, че превозвачът е поискал една преходна година за реформи, след която да се премине към ограничената субсидия. Транспортното министерство застанало зад БДЖ, но в крайна сметка време за реорганизация не било дадено.
Той призова всички партии да обявят железниците за дългосрочен приоритет, като допълни, че при първия си период в управлението им е успял да намали дълговете и загубите, но част от реформите били спрени.
Владимиров призова финансирането на „Пътнически превози” да се децентрализира, като всяка община кандидатства за субсидия, с която да възлага поръчка за транспорт на БДЖ или на автобусен превозвач. По думите му местните власти, с които предложението е било консултирано, са били съгласни.