Скоро ще се возим на нов вид влак - автобус, който се движи на релси или така наречения шинобус. Той се използва по слабо натоварени маршрути.

Подобни превозни средства се използват по целия свят – Англия, Индия, Турция, Германия и т.н. Автобусът на релси е интелигентно решение, когато трябва да превозваш малко пътници по дадена линия - проблем, който имат нашите железници.

Все пак, в България наистина има влакове, в които се возят всичко на всичко десетина пътници. „Няма смисъл да се пускат двувагонни, тривагонни и така нататък мотриси, които за тяхната поддръжка разходът е много по-голям и да се возят малко пътници”, посочи Георги Димитров от БДЖ.

Малко пътници могат да бъдат превозени с малко транспортно средство като автобуса. Но понеже прекачване от влак на автобус е неудобство, е измислен автобус на релси - шинобус. Той е с двигател на автомобил.

„Разходът на гориво е по-малко и с едно зареждане на резервоарите на шинобусите може да се измине до 1700 километра, което позволява да се използва по-рационално, да се обвърже графика много по-гъвкаво”, посочи Димитров.

Шинобусът потегля и спира много по-бързо от влака, защото е в пъти по-лек. Освен това е много по-маневрен и при него не се чака за прикачване на локомотив или вагон както при обикновените влакове.

За да тръгнат по нашите пътища обаче, шинобусите първо трябва да бъдат закупени. За това ще бъде обявена обществена поръчка. А процедурите винаги отнемат време.

  • Спрените влакове в област Враца тръгват отново
  • БДЖ пуска отново 33 спрени влака
  • Московски: Възстановяването на спрените влакове не е дългосрочно решение
  • Протестите срещу спирането на влакове продължават с пълна пара (ОБЗОР)
  • Правилно ли е решението да не се спират влакове?
  • Властта реши да не спира влакове
  • Мездра излезе на протест срещу спирането на влаковете
  • И Северозападът на протест срещу спирането на влакове
  • Борисов гледал как във влака за Банкя пътуват не повече от 10-15 души
  • Намалената субсидия на БДЖ - фиктивна причина за съкращенията и спирането на влакове