Последни новини

Делегация на "Хамас" отива в Египет, за да "обсъди нови идеи" за спиране на огъня в Газа

Делегация на "Хамас" отива в Египет, за да "обсъди нови идеи" за спиране на огъня в Газа

Първият български премиер, приет официално от Франциск: Как той дава съгласието си да имаме нова църква в Рим?

Първият български премиер, приет официално от Франциск: Как той дава съгласието си да имаме нова църква в Рим?

„Да, България“: Действието на „Спаси София” е политическа недооценка

Васил Терзиев: Промяната не може да се случи с популизъм и резки завои

След казуса "Захарна фабрика": Протест с искане за равни условия за получаване на общински жилища

Новият папа ще бъде ясен до края на май. Ето някои от възможните наследници

Молитви за Франциск: Тъжен ден в обителта на сестрите евхаристинки

Българска делегация, водена от Росен Желязков, ще бъде на погребението на папа Франциск

Ето кои държавни ръководители ще присъстват на погребението на папа Франциск

Тол системата засече шофьор със 180 км/ч по Северната тангента на София

Автобуси на релси заместват празните влакове

Шинобусите са много по-маневрени, но тепърва ще ги купуваме

Снимка: Wikimedia Commons

btvnovinite.bg

Публикувано в  12:11 ч. 18.01.2015 г.

Скоро ще се возим на нов вид влак - автобус, който се движи на релси или така наречения шинобус. Той се използва по слабо натоварени маршрути.

Подобни превозни средства се използват по целия свят – Англия, Индия, Турция, Германия и т.н. Автобусът на релси е интелигентно решение, когато трябва да превозваш малко пътници по дадена линия - проблем, който имат нашите железници.

Все пак, в България наистина има влакове, в които се возят всичко на всичко десетина пътници. „Няма смисъл да се пускат двувагонни, тривагонни и така нататък мотриси, които за тяхната поддръжка разходът е много по-голям и да се возят малко пътници”, посочи Георги Димитров от БДЖ.

Малко пътници могат да бъдат превозени с малко транспортно средство като автобуса. Но понеже прекачване от влак на автобус е неудобство, е измислен автобус на релси - шинобус. Той е с двигател на автомобил.

„Разходът на гориво е по-малко и с едно зареждане на резервоарите на шинобусите може да се измине до 1700 километра, което позволява да се използва по-рационално, да се обвърже графика много по-гъвкаво”, посочи Димитров.

Шинобусът потегля и спира много по-бързо от влака, защото е в пъти по-лек. Освен това е много по-маневрен и при него не се чака за прикачване на локомотив или вагон както при обикновените влакове.

За да тръгнат по нашите пътища обаче, шинобусите първо трябва да бъдат закупени. За това ще бъде обявена обществена поръчка. А процедурите винаги отнемат време.

Advertorial

F-16 - гръбнакът на въздушната сигурността в Източна Европа