Пътят към ограничаване на пътно-транспортните произшествия минава през завишената проверка на знанията, а не през завишените глоби. Това е мнението на Българския автомобилен съюз, чиито експерти са изготвили пакет от мерки за намаляване на катастрофите по пътищата. Според председателя Борис Гаврилов те ще бъдат съгласувани с премиера Бойко Борисов, с вътрешния министър Цветан Цветанов и с транспортния министър Ивайло Московски.
От БАС съюз изтъкват, че и в момента в Закона за движение по пътищата е заложено явяване на проверовъчен изпит при всяко немаловажно нарушение, но фактът, че досега това не се е случвало, означава пропуск. Предлагат още при първо нарушение шофьорите да се явяват само на проверовъчен изпит, при второ - на изпит и да плащат двойна глоба, а при трето - да бъдат лишавани от правоуправление и отново да държат проверовъчен изпит.
Предложените мерки предвиждат по-голям брой въпроси на изпитите за отделните категории - за В те да са 45, както е сега, но за професионалните като С, Д и Е да се увеличат на 105. От организацията са на мнение още, че в изпитните тестове не трябва да присъстват верните отговори, а трябва да се посочват от проверявания водач.
Гаврилов определи като неефективен подходът, приложен в момента в системата за санкциониране на провинилите се шофьори. Той е насочен единствено към увеличение на глобите, което не носи необходимите резултати, а и не е по възможностите на повечето българи, смятат членовете на БАС. По думите на Гаврилов парите не са фактор за спазване на правилата, а точно обратното.
По отношение на парите от глоби, от БАС са на мнение, че те трябва да се разпределят в две посоки – едната е контрол, а другата превенция и обучение. В момента по закон 50 на сто от тях отиват в МВР за охранителни камери. Това, което е необходимо и липсва, са полигоните и тренажорите, които да бъдат изградени с част от средствата, посочи още Борис Гаврилов.