Снощната протестна акция на клиенти на БДЖ край Горна баня заряди недостатъчни даде резултат и днес ръководството на превозвача осигури значително по-голяма влакова композиция по линията София - Перник в пиковите часове.
От два дни е в сила и нов график. Два нощни бързи влака ще бъдат пуснати по маршрута София - Карлово - Казанлък - Сливен - Варна и обратно. Два директни бързи влака ще има между Русе и Бургас, както и между София - Будапеща. Допълнителни вагони ще бъдат пуснати и по направлението Русе - Стара Загора - Пловдив.
Пътуващите не трябва да забравят, че в участъците, в които тече ремонт, са възможни закъснения.
В същото време, близо 200 души бяха принудени да чакат в студа пътническия влак за Лакатник на Централна гара в София.
Един от пътниците разказа, че малко преди 19 часа хората са се качили във влака, но почти веднага ги накарали да слязат заради технически проблем. Пътниците са чакали около 2 часа при минусовите температури, без никой да им даде информация.
От БДЖ потвърдиха пред БНР, че е имало технически проблем с една от мотрисите, без да уточнят какъв. За пътниците е била осигурена друга композиция - от Кюстендил, която също е пътувала със закъснение.
По-рано днес от ръководството на компанията заявиха, че заради сложното финансово състояние на железниците, има вероятност 140 влака да бъдат спрени.
Гара разпределителна
Макар основен железопътен възел в Северозапада, и днес гара Мездра не можа да се похвали със спазено разписание.
Поредната авария, този път, по видинската линия, обърка плановете на стотици пътници.
„Заминавам за София за болница, влакът има закъснение с 40 минути, ние, възрастните хора, освен с влак с друго какво можем да идем?”, пита Веса Въловска.
Зоя Декова очаква пътят й от Монтана до столицата да отнеме 5 часа и половина. Въпреки проблемите, тя използва единствено услугите на БДЖ. Ще го направи и по празниците, за да ги отбележи с децата и внуците си.
„Имало е моменти, в които ми се ще да имам мокри кърпи и за едно пътуване поне един прозорец да изчистя”, споделя жената.
Без алтернатива
Нови или в повечето случаи - допотопни, влаковете са единственото средство за мнозина да се придвижат до работното си място в града, защото на село препитание няма. За хората автобусът обаче е твърде скъп – където го има.
Затова вероятността догодина 140 влака да бъдат спрени от движение поради липса на средства за Северозапада е равнозначно на социална катастрофа, коментира новината дългогодишният железничар Замфир Попов.
„Пътническите превози трябва да са на дотации от държавата, ние сме социален транспорт, возим социално слаби, деца, ученици, студенти, пенсионери на 50 на сто, защото те не могат да си плащат”, казва той.
Както всяка година и сега около празниците се очаква броят на пътниците да се увеличи значително. Затова е предвидено уголемяване на композициите по най-натоварените линии.
Освен това, вече е в сила предварителната продажба на билети. Така че не отлагайте - ако ще пътувайте, запазете си място!