Като „чиста обсада” и обстановка „като на война” описва ситуацията пред сградата на Националната опера по време на партийния протест на „Атака” в началото на седмицата директорът й Пламен Карталов.
„Беше барикадирана цялата сграда на операта, жандармерията пазеше колите, а нашата публика е свещено нещо,” коментира Карталов в предаването „Тази сутрин” по bTV.
„Това е Националният оперен храм! В тези години операта, а не политиката, е тази, която ни свързва с държавите от Европейския съюз и цивилизацията, не някой политик, който случайно е минал през някакви постове,” допълни Пламен Карталов.
В събота с операта „Рейнско злато", за която в София пристигат ценители от цял свят, ще бъде поставено началото на четири последователни вечери ще бъде представен целият цикъл от легендарната тетралогия „Пръстенът на Нибелунга". Подобно събитие се случва за първи път в България и на Балканите.
„Дръзнахме да съберем четирите опери на Вагнер. Това е колосален труд на 52 най-добри български оперни артисти и на феноменалния ни оркестър,” отбеляза директорът.
„Три дни работихме, докато навън беше невъзможно да се влезе. Когато започнаха олелиите и се разнасяше пица, вчера цял ден водоноска е мила улицата, неудобно ми е да го кажа. Естествено след бири водки и други неща, трябва да отидеш на едно място, нямам думи,” оплака се директорът на операта.
Той е написал писмо на лидера на „Атака” Волен Сидеров с молба партията да остане в собствената си територия, но да не навлиза в тази на операта. Молбата му обаче останала нечута.
„Дължим на артистите огромно извинение за неудобството и унижението, което изпитваха, за да си влязат в сградата,” посочи Пламен Карталов.
По думите му, всичко вече е наред след вчерашната намеса на министъра на културата Димитър Стоянович, столичния кмет Йорданка Фандъкова и директора на СДВР Ивайло Спиридонов.