Ледоходът по Дунав все още не е спрял корабоплаването, поне засега. Днес край града обаче ледените късове обхванаха около 50 на сто от водното пространство, по брега също има доста лед.
Движението по реката е разрешено само през деня. От „Морска администрация"-Русе обаче призовават корабособствениците да използват това време, за да осигурят безопасни условия на корабите и екипажите си. При Русе днес нивото е едва 36 сантиметра над условната кота нула.
Акваторията на „Пристанище Изток“ в Русе има капацитет да поеме до 14 плавателни съда. При нужда ще се използва и външната стена на „Пристанище Запад“.
Осигурен е и кораб, който да разбива леда при необходимост.
Най-голям е ледоходът при Никопол и Силистра. Там той е обхванал 70 на сто от реката. Прогнозите са, че до два дни край Силистра ще се образува т. нар. „тапа" и ледът ще стане неподвижен. По-възрастните жители си спомнят предишни замръзвания на реката и последствията от това.
Опасността от 100% замръзване на реката е реална заради трайно минусовите температури и ниското ниво на водата. От Изпълнителната агенция за проучване и поддържане на река Дунав казаха, че заради влошената ситуация, са започнали прибирането на плавателните знаци, за да няма щети по тях.
Студът скова и най-дългата река у нас – Искър, дори в най-широките си участъци – край Мездра. Според местните щом Искъра замръзва, значи е чист и в него има живот. Освен това е знак за здрава и плодородна година.
Ситуацията по горното течение на Дунав не е много по-различна. В Сърбия и Хърватия корабоплаването е забранено изцяло, а в Унгария е ограничено и е позволено само през деня.