205 нарушения в заведения, хотели и туроператори са установили през летния сезон главно по Черноморието от Комисията за защита на потребителите. Нейните инспектори са направили 2800 проверки.

30 заведения са затворени, като половината от тях са по морето. Все още в нашите курорти е жива практиката да се сервира фалшив алкохол. Питиетата биват разреждани или с по-висок градус.

13 нарушения са установени в увеселителни центрове, към които спадат и аквапарковете. 11 са затворени, от които 6 – за постоянно.

Повечето подадени сигнали за различни нарушения са на български граждани, въпреки че чужденците също могат да сезират комисията чрез Европейския потребителски център у нас  

„Тогава те биха могли да подадат сигнали за съвсем конкретни неща и нарушения, на които са станали жертва. Европейския потребителски център им съдейства да могат да се предприемат съответните мерки или за обезщетение или за установяване на нарушението, а понякога и за двете”, посочи председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

КЗП забелязва и тенденция на увеличаване на местата за настаняване, които са неподходящи за хора с увреждания.

Спадът на чуждестранни туристи у нас е чувствителен през този летен сезон. Освен това има случаи и на туристи, които са недоволни от храната. Мат и семейството му обаче не са имали оплаквания досега. „Предимно се храним в хотела и не сме опитвали много храна от улицата, защото не знаем каква е, от какъв произход е”, каза той.

Предвидливи англичани обаче са създали сайт кръстен "болна ваканция". На страницата, британски граждани, могат да подават сигнали дали са имали проблеми със здравето по време на почивката, колко дълго са били неразположени и да предяват иск за парично обезщетение до 2200 паунда.

Туристическата дестинация България пък е отбелязана като рискова от гледна точка на хранителни натравяния, водещи до стомашни разстройства

От българската комисия за защита на потребителите напомнят, че чуждестранните граждани могат да търсят правата, докато са на почивка в България. Те трябва да сезират комисията чрез Европейския потребителски център.  

За миналата година в европейския потребителски център са регистрирани над 250 сигнала. Половината от тях са на чужденци.