След като бетонен къс падна върху автомобил, движещ се по автомагистрала „Хемус“, bTV провери колко са опасните пътни съоръжения в страната.
100 от общо 5000 съоръжения са в много лошо състояние. Те се нуждаят от спешен ремонт, но пари за тях няма. Когато средствата бъдат намерени, те ще се насочат приоритетно към две места – село Писанец, на пътя Русе – Разград – Шумен, и село Ясна поляна до Приморско. Съоръженията там са в най-критично състояние.
Едно от местата в нужда от ремонт, за който няма пари, е тунелът Витиня. Там през октомври миналата година, при безпрецедентна верижна катастрофа, загинаха трима души, а 20 бяха ранени. Следствието не е приключило и версиите, че лошото осветление и хлъзгавата настилка са причинили трагедията, още не са изключени.
Сред проблемите на тунела са изолацията, която тече и не е направена, както трябва, това, че не е боядисан в бяло, осветлението не е достатъчно, посочи проектантът арх. Димитър Димитров.
От Агенция „Пътната инфраструктура“ също знаят кое е за ремонт.
Винаги е добре да бъде подобрено и актуализирано осветлението, пожароизвестителните уредби, сигнализиращите системи за газове и т.н. За съжаление, само за ремонта на 10 съоръжения миналата година, са инвестирани 56 млн. лв. Т.е. за следващите 100 съоръжения ще са нужни 560 млн. лв., което е непосилна задача за сегашния бюджет на агенцията, каза зам.-изпълнителният директор на АПИ инж. Георги Златев.
Кои съоръжения са в най-критично състояние се оценява пролет и есен. Предстои да се прави пролетният доклад, от който зависи къде първо ще се насочат парите от бюджета на агенцията.