Близо 300 души останаха без планираната си почивка, след като туроператорът им фалира.
Днес Светла трябваше да замине за 5 дни в Сардиния. Но е на летището, за да ни разкаже, че малко преди да тръгне туроператорът ѝ фалирал. А преди това изненадващо променил програмата си.
„В този момент си помислих, че не са толкова лоялни и втори път не бих използвала услугите им, те пък ги закриха”, казва Светла Димитриева.
Стоянчо и семейството научиха от нас, че „Арайвалс Иди” със сигурност е фалирала. Никой не се свързал с тях и те дошли с куфарите от Сливен.
„Това нещо го планираме от няколко месеца, планираме отпуски. Отсега нататък към коя фирма да се обърнем, как да отидеш да си даdеш паричките да си планираш нещо”, пита Стоянчо Митришев.
Комисията за защита на потребителите проверява. И съветва в такива случаи, ако фирмата не може да ни възстанови парите, да се обърнем към застрахователите. И в краен случай към съда.
„Потребителят би могъл да се възползва от застраховката професионална отговорност на туроператор, която е задължителна по закон, и на 100% да покрие разходите на потребителя”, заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
През миналата година комисията е проверила над 6000 туристически обекта и временно е затворила 90. Оттам отчитат, че сме по-дисциплинирани, защото според статистиката от 18 хиляди жалби през 2014 г., само 5% са в туристическия бранш.
Така Сардиния, Римини и Левкада остават мисия невъзможна за десетки туристи. А Светла вече е потърсила изхарчените над 2800 лв. за екскурзията от застрахователя.
„Дали ще получа цялата сума няма сигурност зависи какъв ще бъде размера на всички претенции на доставчици, дали има залози”, казва жената.
Представители на фирмата така и не се свързаха с екипа ни, който поиска коментара им.