На няколко пъти се създават излишни истерии, че някой нещо реже от учебниците. Това, че нещо няма да присъства в учебника, не означава, че няма да бъде изучавано. Това заяви в предаването „Тази неделя” по bTV Емил Джасим, учител по история и програмен директор в Център за образователни инициативи, във връзка с новия закон за образованието и предлаганите промени в учебните програми.
Въпросът е по-скоро в това дали учителите имат времето и възможността да преподават и да изучават някакви неща заедно с техните ученици, изтъкна той.
Джасим е категоричен, че един от големите проблеми за учителите е липсата на време. „По начина, по който стояха нещата към момента, трябва да препускаме през материала - изключително много нов материал, изключително малко време за упражнения, малко време за индивидуална работа с учениците. Защото ние винаги обръщаме внимание на „калпазаните”, а какво се случва с талантливите? Тях ги оставяме да тънат в една посредственост”, заяви Джасим.
Според него, ако ваканциите станат по-къси и са по-начесто, учениците няма да прегарят, както се случва в момента. Важно е един закон да дава възможност за креативност у учителите, подчерта още преподавателят по история.
Това, което наблюдавам в последните 20 години, е сваляне на учебно съдържание от по-високи възрасти към по-ниски и може би това е причината да не достига времето, коментира от своя страна психологът Христо Монов.
Този закон не ми дава гаранция, че тази тенденция ще спре, допълни той.