Българите все по-често са готови да си търсят правата, когато са измамени като потребители. Изводът направиха експерти от асоциацията Активни потребители. Според тях разочароващите пътувания са следствие не толкова на некоректни оферти, колкото на нежеланието на пътуващите да четат внимателно условията.
В края на януари и началото на февруари телефоните на асоциации като Активни потребители буквално прегряват. Това е моментът, в който разочаровани, подведени или измамени туристи започват да търсят правата си.
„Спестява доста усилия да прочетат клаузите по договорите, да отделят малко време, да погледнат в интернет по форуми хора, които са пътували в сходни дестинации или със сходни фирми, за да съберат повече впечатления и опит”, казва Богомил Николов от Активни потребители.
При почивки в чужбина за празниците най- голям проблем остава дублирането на резервациите.
„Да кажем човека си е плати за изглед към морето, но там са настанени други хора, съответно него го настаняват с изглед към задния двор или към кофите за боклук и т.н. Второто нещо е неизпълнение на част от програмата или неосигуряване на екскурзовод с български език, когато е обещан”, допълва Николов.
Подаръкът на Екатерина Бучова - пътуване до Скандинавия, се превръща във финансов ад. Жената е подала жалба в Активни потребители.
„Значи, по програмата се водеше, че трябва да се посети един фиорд, който е много известен там, т.нар. „зьолден фиорд". Но в последствие се оказа, че той не е включен в цената на програмата и трябва да доплатим. Първоначално цената беше доста висока. След това, след като всички така възроптахме, те я намалиха. Пазарихме се. След това имаше една екскурзия, която беше доброволна - до замъка на Хамлет трябваше да се отиде. За нея по пътя събраха пари без да питат кой желае и кой не да пътува до там”, обяснява Бучова.
За следващото си пътуване Екатерина ще поиска всички разходи, които не влизат в първоначалната цена, да й бъдат писмено посочени.