Нови предмети навлизат в училищата у нас. Иновациите вече се изучават в близо 400 учебни заведения.

Например "Оператор на дрон". От догодина това ще учат учениците от гимназията по морско корабоплаване в Бургас.

И то в реална среда - от кораби децата ще пилотират дронове, с които да идентифицират петролни петна в Черно море.

Снимка: bTV

В друга дисциплина - учениците вече изучават съвременните автомобили с помощта на симулатор на хибриден двигател в Професионалната гимназия по транспорт в Бургас.

А зад предмета "Интернет на нещата" стои възможността да управляваме уреди от разстояние. Планът е децата да разработват приложения за дистанционно управление на дома - да можем така да включим климатика, бойлера или телевизора - например.

Снимка: bTV

В сграда от 19 век, а вече иновативна. Транспортната гимназия в Бургас е едно от стотиците училища с предмети от бъдещето - например хибриден автомобил.


"На снимката се вижда едно, тук друго. В смисъл тук самият двигател работи”, каза Светослав Генчев, 9 клас, ПГ по транспорт.

"Можеш да видиш всяко едно движение на двигателя, как работи, кое как работи и всичко, интересно е", обясни ученикът.

Снимка: bTV

А скоро децата чакат работилница с действащи хибридни двигатели.

"Ние ги мотивираме да имат логическо и аналитично мислене, стимулираме тяхната креативност", поясни инж. Веска Шиваринова – преподавател.

Интересът към новия предмет се оказал толкова голям, че дори решил друг проблем в училището.

„Мотивира ги и по този начин решаваме и проблема с посещаемостта в учебните часове", обясни инж. Ирина Петкова - директор, ПГ по транспорт.

От 2017-а година насам са създадени общо 20 нови учебни предмета, които да отговорят на нуждите на съвременния свят.

„Днешните деца ще живеят в още по-забързан, още по-динамичен и разнообразен свят, в който ще трябва да имат още по-интегрални умения, не знаем на какво трябва да ги научим. Знаем, че има един микс от задължителни, ключови компетентности, които те трябва да придобият“, казва Красимир Вълчев, министър на образованието.

Очакват се още 200 училища да станат иновативни от следващата учебна година.