МВР представи график и концепция за изработването на новите лични документи. 

„Това е проект, започнал през 2019 г. Искаме да наваксаме забавянето. Представена е цялостна концепция за персонифициране на българските лични документи. Тя ще промени начина, по-който те ще бъдат издавани. Визията, дизайнът и защитата им също ще бъдат променени. Ще отговрарят на съвременните условия и стандарти за качество. Ще бъде направен опит много от дейностите да бъдат реализирани в по-кратки срокове от предвиденото". Това обяви на брифинг зам.-министър Моника Димитрова-Бийчър.

"Няколко вида документи ще бъдат издавани до края на 2023 година. Те са свързани с личната карта и с решенията за пребиваване. Това ще улесни преминаването през граница с лична карта. Доставката на машините ще бъдат реализирани по-рано. В личните карти ще бъде вграден електронен чип.

Мобилното приложение за българските лични документи е актуализирано и осъвременено. To e надградено и обогатено с нови функционалности", обясни още тя.

По думите ѝ това ще бъде изцяло ново поколение лични карти и те ще бъдат едни от най-сигурните в Европа и в целия свят.

Представителят на консорциума, който ще изпълни проекта, Злати Петров представи целите на проекта.

„Преминаваме от децентрализиране на системата към централизиране. Повишава се нивото на защитата на българските документи за самоличност на световно ниво. Ще се въведе и електронна идентификация. Срокът за изпълнение на проекта е 19 месеца, като в края на периода те трябва да са въведени в експлоатация“, посочи той.

„В личните карти ще има вграден чип. Ще се изгради изцяло нова сграда, където ще бъде разположена системата и друга сграда, в която ще се помещава административния екип“, обясни още Петров.

От МВР уточняват, че хората, извадили документа си преди нововъведението, няма да има нужда да го подменят.

Това ще става само когато изтича срокът му.