Промени в сигнализацията на пътя. Обсъждат се нови пътни знаци и задължителна светлоотразяваща маркировка.
10 години - такъв е гаранционният срок на един пътен знак. Той трябва не просто да упътва, но и да предпазва - новите знаци са направени така, че при катастрофа да не се врязват в колите.
"Той е оборден 2 пъти, така че ударът или последствията от такъв удар с пътния знак няма да са фатални за водача", обясни управителя на предприятие за пътни знаци Георги Георгиев.
Инженер Петко Табаков е сред авторите на действащия от 15 години Закон за движение по пътищата. Казва, че сега българските пътища са по-спокойни, но има какво да се желае от маркировката и знаците: "Най-вече непоставянето на необходими пътни знаци. Ако забелязвате липсват по нашите пътища направляващите стълбчета"
Новите табели задължително трябва да бъдат светлоотразяващи. Понякога малките общини спестяват от това.
"От дървени дъски, сковани и изшлайфани, боядисани отгоре с боя, до шперплат изрязан като знака и боядисан. Разбира се това се прави хем да се спази закона, хем да се икономисат средства, но в много случаи особено нощно време тези знаци стават буквално невидими за шофьорите", разказа директорът на АПИ инж. Лазар Лазаров.
На пътя се появява нов знак за камери и радари. Обмисля се и въвеждането на още един, който да обозначава местата, където традиционно се образуват задръствания.