От днес работи единен портал на Имотния регистър, Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, съобщиха от Агенцията по вписванията.
Проектът, който е реализиран по ОП „Добро управление“ е с два етапа. От днес сайтът е видим за потребителите и им позволява да се регистрират и да присъединяват към профилите си електронни подписи, сертификати или ПИК от НАП, за да преглеждат сканирани документи и да проверяват статуса на своите заявления в Имотния регистър. Сертификатите от Агенцията по вписванията, които са издадени преди 23 април т.г. няма да може да се използват на новия сайт.
От 27 юли отделните страници на Имотния (icadastre.bg) и на Търговския (brra.bg) регистри ще бъдат спрени и пълните им функционалности ще бъдат прехвърлени на новия портал, заедно и с наличните средства в потребителските сметки.
От съобщението се разбира, че устройствата с операционна система по-стара от Windows 8 и с неактуални версии на уеб браузърите няма да се поддържат.
Състоянието на Търговския регистър се превърна в сериозна тема през последните години. Масивът е от ключово значение за икономическия живот в страната, но през 2018 г. той беше извън строя над половин месец след авария на твърди дискове. Докато работата на фирми, нотариуси и др. беше сериозно затруднена, в медиите се появиха най-различни версии за случилото се – от целенасочена кибератака до опит лица с високо ниво на достъп да изтрият компрометираща определени кръгове информация.
От днешното съобщение се разбира, че порталът цели да бъде с „високи нива на сигурност и защита“.