Туристите, пострадали от фалиралия туроператор "София тур и Холидей", ще получат обезщетения, съобщиха днес от Министерството на туризма. Не е ясно обаче в какъв размер, защото застрахователите имат лимити.

Фалиралият туроператор е изключително некоректен, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с двете застрахователни фирми, които имат сключен договор с фирмата.

На срещата са били поканени и представители на туроператора, които обаче не са се появили.

От октомври "София тур и Холидей" е с нов собственик. Той е сръбски гражданин и до момента не може да се установи контакт с него. Все още не е ясен и броят на хората, които са излъгани.

Близо 120 души са поискали обезщетение заради фалита на туроператора "София тур и Холидей", с когото са щели да пътуват. 

От 12 декември "София тур Холидей" има договор с нова застрахователна фирма. Нейният лимит за обезщетения е 450 000 лв.

Лимитът на предишната застрахователна компания обаче е 25 000 лева. Повечето клиенти са сключили договор преди 12 декември и сега не е ясно дали лимитът ще е достатъчен за изплащане на пълните суми, които са дали. 

През 2016 г. 2 фирми у нас са обявили фалит. Тази година заедно със „ София тур Холидей” фирмите в неработоспособност ще станат 4.

На Коледа най-красивите площади във Виена се превръщат в приказни базари.

Лилия е очаквала да ги види с очите си. Резервирала е екскурзия в "София Тур и Холидей" през октомври, а преди дни разбира, че няма да пътува.

И пътуването на Теодор Ставрев до Австрия пропада – резервирал екскурзия за цялото си семейство за 1160 лв.

„Исках да покажа на децата си предколедна Виена, което няма да се осъществи”, каза мъжът.

Със съобщение в сайта си фирмата обявява несъстоятелност. Обвинява други туроператори и държавата, че са саботирали дейността им.

„Министерство на туризма по никакъв начин не е предприемало действия за заличаване на фирмата „София тур и Холидей”, заяви Лиляна Арсова, директор на „Туристическа политика”.

Обезщетения ще има за всички потърпевши, казаха от министерството. Но не е ясно в какъв размер, защото застрахователите имат лимити.

„Не можем в момента да се ангажираме с това дали ще бъде достатъчен лимитът или няма да бъде, защото не знаем до края на седмицата колко искове ще постъпят”, каза министър Николина Ангелкова.

„Трябва да се съберат всички искове и да бъдат разпределени пропорционално. Може да се окаже, че лимитът е достатъчен да платим на всички в пълния размер”, каза застрахователят Орлин Пенев.

Фалиралият туроператор отказва коментар, а от министерството съветват потърпевшите да се свържат със застрахователната компания незабавно.