Многобройни жалби от туристически услуги в Комисията за защита на потребителите. За миналата година сигналите са близо 1000. Това е 4% от всички жалби, подадени от граждани.

Най-честите оплаквания са по отношение на местата за настаняване и са свързани основно с подаването на заблуждаваща информация в интернет относно местоположението на обекта, близост му до плажа, също дали в него има сертифициран СПА център.

Снимка: bTV

Много сигнали има и за вида на туристическия обект, като търговецът често го представя като "хотел", докато всъщност става въпрос за "семеен хотел" или "самостоятелни стаи".

Потребителите подават жалби и срещу заведенията за хранене и развлечения.
Най-често се оплакват от разлика между цените в менюто и маркираните на фискалния бон, невярна информация за асортимента, премълчани такси, неясни условия при резервация.

Преди месеци Милена Благоева и приятелите й получават оферта от жена, представяща се за търговски агент. Вече уредила една успешна екскурзия и затова решават отново да ползват услугите й. Изведнъж обаче тя започва да отлага пътуването.

Снимка: bTV

Оправданието беше винаги едно и също - имам нужда от още малко време, ще ви дам скоро информация. След това се започнаха извиненията, че фирмата си е сменила ръководството и те са я помолили да не предприема нищо”, обясни Милена.

След месеци на онлайн разговори до мечтаната дестинация така и не се стига. Не получават обратно и вече преведените пари.

Експерти припомнят, че изискванията за предоставяне на преддоговорна информация са фиксирани. Трябва да има данни на търговеца – име/наименование, географски адрес, телефонен номер, адрес на електронна поща.

Строги правила има и за туроператорите, предлагащи оферти онлайн.

„Трябва да се види дали е регистриран този туроператор, да се види има ли офис, колко офиси има, колко пакети предлага”, обясни Христо Тренфафилов, КЗП.

А преди отпътуване - да се провери дали лицата, извършващи хотелиерска дейност, водят регистър за настанените туристи. В противен случай санкцията е 7000 лева. На място проверяващите следят и за други изисквания.

Трябва да има обособена тоалетна клетка за трудно подвижни лица. Трябва да има минимум една стая за трудно подвижни лица, за морските хотели трябва да има машина за почистване от пясък”, заяви Бранислава Недялкова, КЗП

За Всяко нарушение, което установи турист, може да сигнализира в КЗП.