Не се очакват съкращения в БДЖ. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Антон Гинев, цитиран от БГНЕС.
Той обясни, че по отношение на дружеството се изчаква становището на ЕК по нотификацията за държавна помощ. По думите му след това дружеството ще отправи предложение към кредиторите. Зам.-министърът заяви, че засега 25-те модерни дизелови мотриси „Дезиро” не са обявени за продажба.
Те се оказаха на тезгяха, след като кредитори на „Холдинг БДЖ” взеха решение за разпродаване на активите на превозвача, заложени по втория облигационен заем от 120 млн. лева. Освен от мотрисите, родните железници ще се лишат и от 3500 вагона.
Преминавайте безопасно
Антон Гинев бе на столичната ул. "Йосиф Щросмайер" във връзка с отбелязването на Международния ден за безопасност при преминаването на жп прелезите. Той се отбелязва за 6-та година в 45 държави по света.
"Проблемът в нарушенията не е само на прелезите, а и на самите пътища, заяви Гинев и допълни, че в ЕС всеки ден загива по един човек, но ако се направи съпоставимост с населението България е сред рекордьорите. В същото време страната ни разполага с едни от най-добрите съоръжения за безопасност на ЖП прелезите", допълни зам.-министърът.
„Караме недисциплинирано и това е сред основните причини за произшествият”а, заяви на свой ред главният ревизор по безопасността на НКЖИ Бисер Минчев. Той подчерта, че от 2009 г. насам броят на инцидентите на жп прелези, ранените и загиналите се увеличават, а само до 10 май тази година има 6 произшествия, 8 убити и 4 ранени.
Прелезопазачът Теменужка Георгиева разказа, че съоръжението на „Щросмайер” е едно от най-натоварените и на него могат да се видят всякакви шофьори - от дисциплинирани и търпеливи до такива, които гледат сърдито и, въпреки поставените камери, преминават дори когато бариерата е спусната.
България има 790 ЖП прелеза и е на едно от първите места по брой инциденти при преминаването им, каза Георгиева.
При 98% от инцидентите вината е на шофьорите на МПС-та. Точно заради това Асоциацията на пострадалите при катастрофи днес раздаваше и листовки на водачите на автомобили с призив да бъдат внимателни, когато са на жп прелез, да се движат със съобразена скорост, да не преминават, когато бариерите са спуснати и винаги да изчакват на жп прелез, който няма бариери.