Не само хората, но и автомобилите страдат от жегите. Какви са рисковете и могат ли да застрашат безопасността ни?
С рязкото покачване на живака в термометрите пред автосервиза на Светослав Испиридонов все по-често пристигат коли, станали жертва на горещините.
Показва ни трите основни риска, за които да следим в летния сезон.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Летните гуми съдържат по-твърд каучук, които на жегите става по-мек когато се нагрее, докато зимната гума лятото става като дъвка и съответно нито на дъжд, нито с правилно налягане - въобще не спира“, коментира Светослав Испиридонов.
Ключова роля за охлаждането на автомобила има радиаторът, който често събира прах и буболечки.
„Първият сигнал , който ще получи, е климатичната система да намали своята функционалност. И е хубаво поне през една две мивки да се измиват радиаторите“, посочва още той.
По думите му охлаждащата течност трябва да се проверява ежеседмично и тя да бъде антифриз, а не вода.
„Антифризът е нещо, което пази двигателя от корозия, много по-добре охлажда самата охладителна система“, посочва Светослав.
В жегата температурата в копата може да е в пъти по-висока от тази навън.
Проверяваме точно в 12 часа на обяд каква е температурата в автомобил, стоял на слънце. Термометърът показва 65 градуса.
А температурата в същия цвят автомобил , паркиран на сянка в обедните часове, показва 26 градуса.
Шофьорите имат различни подходи в справянето с летните температури.
„Новите автомобили имат опция да се охлаждат предварително с приложение през телефона. Самият автомобил си има индикация, ако нещо не е наред“, казва Таня Стоянова.
Експертите напомнят, преди да тръгнем на път, да се отбием за профилактика в най-близкия сервиз.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK