Дали в България ще се наложи изтегляне на автомобили и компенсации все още не е ясно.
Причината е, че според официалния вносител на "Фолксваген" все още текат разследвания и ситуацията се изяснява.

Вносителите на "Фолксваген" у нас са категорични, че софтуерът, за който става въпрос, не влияе на управлението или разхода. Кои са конкретните модели от компанията на този етап не уточняват. В САЩ федералната агенция нареди изтегляне на модели, произведени от 2009 г. до 2015 година.

Не е изключено луксозните служебни коли на депутатите да се окажат сред 11-те милиона дизелови автомобили, които отделят повече вредни газове,  отколкото тестовете отчитат.

Няма информация дали двигателите в служебния автопарк са от модела, който предизвика скандала.

Слави Бекяров, който продава коли от 20 години, не е забелязал българинът да си избира колите според вредните емисии. Дизелите се смятат за по-икономични.

„Проблемът при нас и за дизел, и за бензин е качеството на горивата...с гориво, заредено в Австрия или Германия автомобилът върви по-добре и е по-икономичен”, обясни Слави Бекяров.

Картината у нас се допълва от масовото премахване на катализатори и праха в градовете.

Освен самите емисии от двигателите, от движението на автомобилите се отделят така наречените вторични емисии прах, които са в резултат на увлечената прах покрай движението  на транспортния поток”, заяви зам.-кметът на Столична община Мария Бояджийска.