„Няма закононарушения и нерегламентирани практики“ при укрепването на свлачища и изграждането на магистрали. Това заяви бившият регионален зам.-министър Николай Нанков, след като министрите на икономиката и на регионалното развитие и благоустройството обявиха, че фирми, поели ангажимент за укрепване на свлачища, сами са определяли цените за услугите си, а тези за ремонт на магистрали и язовири са избягвали обществените поръчки.

От 500 милиона лева за свлачища, близо половината са отишли в 25 фирми, отчете регионалният министър Виолета Комитова.

„Цените на всяка услуга на свлачище едно, свлачище две, свлачище три са били определяни по оферта на фирмата, която ще изпълнява – т. е. на фирма едно ѝ даваме свлачище едно и тя казва, ще струва 16 милиона и се сключва договор за 16 милиона“, каза Комитова.

Снимка: БГНЕС

По думите на министъра на икономиката Кирил Петков има „416 язовира, за които 82% от цялата работа по техни договори са сведени само до 7 компании“.

Според Комитова са били нарушени принципите на конкуренцията

„Една фирма, която за една нощ получава 100 милиона, имаме такъв случай в „Автомагистрали“, аванс, строителна компания, тя как се състезава с другите фирми на пазара?!“, каза регионалният министър.

Бившият заместник-министър в регионалното ведомство отхвърли обвиненията.

„Няма закононарушение, няма корупционен риск или каквато и да е нерегламентирана практика, има опит за заобикаляне, но как се заобикаля закон с текстове от самия закон?!“, заяви бившият регионален зам.-министър Николай Ненков, цитирайки думите на председателят на Сметната палата Цветан Цветков по повод одита на "Автомагистрали". Според Цветков също няма нарушения. 

"Процедурата "ин хаус" е утвърдена европейска практика и всякакви негативни внушения трябва да бъдат изключени", допълни Нанков, според когото в момента вървят спекулации и се търсят неща, които не съществуват. 

А от пътната агенция обявиха, че спират строежа на четири моста по "Хемус", на които се работи без технически проект.

„Те всеки ден компрометират действията си и изпълнението на огромните инвестиционни проекти!“, коментира Нанков.

Очаква се работата по съоръженията да продължи след два месеца, когато трябва да бъдат готови техническите им проекти.