Нови близо 10 километра от автомагистрала "Хемус" ще са готови през есента. Това е отсечка от Ябланица до Боаза. Управляващите имат амбицията, до 2024-та година, цялата магистрала до Варна да е готова.

Снимка: btvnovinite.bg

Цялото трасе с дължина 420 километра. От тях са завършени 170 за 45 години. Или по около 4 километра на година. Най-дългият участък, който предстои да бъде изграден е от Боаза до пресичането с пътя Русе-Велико Търново.

134 километровото трасе е поверено на държавното дружеството "Автомагистрали", което въпреки името си - досега няма нито един изграден километър магистрала. След 4 години прекъсване - на "Хемус" ще се реже лента на нова отсечка. Това е 10 километровият участък от Ябланица до Боаза.

Полагането на асфалта трябва да започне в началото лятото. По трасето от Ябланица до Боаза работят 250 строители със 150 машини.

Снимка: btvnovinite.bg

"От няколко дни сме на трисменен режим на трошене на фракции, с цел подготовка на материали за изпълнение на циментова стабилизация и подготовка за асфалтова пластика", обясни Живко Недев, ръководител на проекта.

С тези 10 километра - завършените километри от "Хемус" ще станат 180. Следващият участък от Боаза до пътя Велико Търново-Русе е разделен на 6 отсечки.

Снимка: btvnovinite.bg

Според Георги Терзийски, председател на УС на АПИ, агенцията работи върху това строителството да започне още от края на април или началото на месец май.

За изграждането на 134 километровото трасе правителството отпусна колосалната сума от милиард и 350 милиона лева на дружеството Автомагистрали, което досега поддържа аутобаните. В момента в него работят близо 300 души, над 230 пък са машините, предназначени предимно за снегопочистване.

Снимка: btvnovinite.bg

Тепърва Атомагистрали трябва да купи и наеме строителна техника. "Автомагистрали имат капацитет да изградят тези 6 участъка, натрупали са много опит в поддържането, рехабилитацията и ремонтите...Имат необходимите специалисти, има достатъчен машинен парк, във времето ще усилят парка си", посочва Георги Терзийски.

Трасето трябва да е готово през 2024 година. Амбициите на управляващите са тогава да е завършена цялата магистрала. Въпреки че 109 километра от Велико Търново до Шумен все още са без проект и изпълнител.