Над пет милиона и половина сигнала са приети на телефон 112 през изминалата година. Това съобщи пред БТА Стоян Граматиков - директор на "Национална система 112" в МВР.
Отчита се значително повишаване ефективността на спешната линия. По думите на Граматиков при средно намаление на броя на приетите обаждания с около 12%, налице е около 1% увеличение на случаите, предадени на полиция, Спешна помощ и останалите служби за спешно реагиране.
Наблюдава се спад от 0,02 на сто на подадените фалшиви сигнали, посочи директорът "Национална система 112".
През годината средно на денонощие в системата са генерирани между 15 000 и 16 000 обаждания.
С течение на времето информираността на гражданите за функциите и предназначението на услугата 112 се повишила. Докато през 2009 г. 45 на сто от хората са били информирани за спешния телефон, по данни от последното проучване на Евростат този процент е 83. Страната ни е в челните места по този показател.