През тази година предвидените средства за туристическа реклама на България са 12,5 милиона лева, каза във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова.
Тези средства са за международни и вътрешни туристически изложения, а също така и за кампании, насочени към 16 целеви пазари.
Ангелкова посочи, че към момента ранните записвания показват спад в рамките на около два процента, основно на туристи от Русия и Германия.
Според нея конкуренцията на туристическия пазар е много силна и основно е свързана със сериозното субсидиране от страна на преки български конкуренти в сектора като Турция, Египет, Тунис и Сърбия, което е причина за по-ниския процент.
Така цената на туристическия продукт за крайния потребител излиза на много по-ниска цена, отбеляза тя.
"Нашите преки конкуренти субсидират както седалките в чартърните полети, така и самите туроператори и хотелиери", посочи министърът, цитирана от БТА. Ангелкова каза, че предстои сериозен анализ какви мерки може да приложи страната ни за насърчаване на организирания туризъм и за привличане на повече туристи.
Независимо от спада в ранните записвания е налице ръст на нощувките за първите два месеца от началото на годината, уточни тя.
Приходите за този период от международен туризъм са 425 милиона евро, което е с 4,3 процента повече от миналата година. Това означава, че идват по-малко туристи, но пък нощуват повече и харчат повече, посочи министърът.