Националният център за безопасен интернет е застрашен да спре да работи. Към него се обръщат освен деца и родители, учители, социални работници и други професионалисти, работещи с младежи.

С настъпването на епидемията от COVID-19 се наблюдава двойно увеличение на сигналите. От 9289 през 2019 г. на 17 855 през 2020 г.

За 16 години работа Центърът за безопасен интернет работи с две телефонни линии. Горещата поема сигналите за тежко насилие, трафик и сексуална експлоатация над деца, към консултативната са случаите на онлайн тормоз. За тези години е обработил 63 000 сигнала. Финансира се на изцяло на проектен принцип и дарения.

Заради липса на държавно финансиране центърът може да бъде закрит, казва Мария Брестничка.

„Най-тъжното е, че този край е предизвестен от поне 5 години. Колегите постоянно алармират парламент и изпълнителна власт за това, че финансирането приключва“, допълва тя.

Решение на казуса предлагат от Държавната агенция за закрила на детето: „До намирането на трайно решение за Националния център за безопасен интернет, както и досега, на разположение на всяко дете и възрастен, денонощно и безплатно е Националната телефонна линия за деца 116 111. Както и досега консултантите оказват подкрепа и консултация при всеки такъв случай“.

Според служителите  в центъра единствено министерството на електронното управление може да реши проблема. Оттам се въздържаха от коментар. А Центърът за безопасен интернет има средства за още няколко седмици работа.