Загуби за 40 милиона лева от некачествено строителство на магистрала "Тракия", констатират регионалното и вътрешното министерство. Направени са проверки на отсечките от Стара Загора до Нова Загора, и от Нова Загора до Ямбол.
В тези участъци са вложени по-малко материали, което прави пластовете с 30-40 см по-тънки от изискванията, са констатирали проверките.
Според министрите Демерджиев и Шишков, са спестени материали при строителството на магистралата. В момента тече и проверка за качеството на ползваните материали.
След сигнал до МВР, в началото на миналата седмица от АПИ и Главна дирекция „Национална полиция“ взимат 16 проби от асфалтовата настилка на магистрала „Тракия“.
„Още сега е видно, че дебелината на пътното платно е значително по-малка. Още сега е видно, че част от материалите видно се разминават. Запазили сме материали и при необходимост за обективна проверка тя ще бъде изследвана в лаборатория извън границите на България“, каза служебният министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.
За строителството от Стара Загора до Нова Загора държавата е похарчила по 4 млн. и 300 хил. лв. на километър, а за частта от Нова Загора до Ямбол по 3 млн. и половина.
„На първо четене загубите са за 40 млн. лв., но загубите са много по-големи, защото този път, както всички знаем, ще трябва да бъде основно ремонтиран в тези два лота. Тоест вместо да бъдат ремонтирани след 5-6 или 7 г. Ще се наложи държавата да ги ремонтира сега“, заяви служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков.
„Състоянието на тези 2 лота дава пряко отражение по това, което се случва по пътищата. Ние го виждаме ежедневно и огромните усилия на МВР не могат да компенсират някои други дефицити, включително и този“, обясни Демерджиев.
До 10 дни се очаква да излязат лабораторните изследвания от какъв материал е изградена магистралата. От фирмата строител на лот 2 – „Трейс Груп“ заявиха за bTV, че не е спестяван материал при изграждането на магистралата. Tази й част е най-проверяваната назад в годините. Потърсихме и фирма „Актор“, строила лот 3, но не получихме коментар.