Допълнителни пари и за иновации в училище. Догодина министерството планира да задели 1,5 милиона от бюджета си. В столичната Втора английска гимназия отвориха врати 3 виртуални лаборатории по природни науки, математика и техника.

В една от класните стаи учениците днес имаха интегриран урок между биология и химия. Учители и от двете дисциплини помагаха на учениците с микроскопи да наблюдават клетките и тъканите и да изучават химичния състав на клетките.

Един учебен час от бъдещето изглежда по следния начин – учители по биология, информационни технологии и изобразително изкуство заедно помагат на учениците да направят връзките между различните дисциплини.

Темата на днешния урок е животинската и растителната клетка. 3D технология им дава възможност да видят как изглеждат те, да ги разрежат наполовина и да видят какво има вътре.

Децата казват, че им е по-лесно да го разберат, отколкото ако го четат в учебниците.

Учителят по изобразително изкуство Георги Йорданов пък показва на учениците, че има връзка между науката и изкуството.

„Биологията я използваме като модел за работа, а графичните програми изграждат техните умения за работа с цвят, с форма, с неща, свързани с изкуството”, каза Георги Йорданов.

Учениците няма да излизат от задължителната учебна програма, но интегрираните уроци трябва да бъдат поне 10 за годината.

„Ще си имат отделни оценки по отделните учебни предмети. Ще продължат да учат по този начин до края, всъщност оттук-нататък”, заяви Севдалина Стоянова.

Лабораториите са изградени с държавно финансиране. Министерството не планира да прави определена иновация задължителна навсякъде, а очаква инициативите да идват от училищата.

В момента иновативните училища у нас са около 300.