Министерството на образованието ще търси нови интерактивни методи на обучение на децата чрез информационните технологии. Това включва изграждане на Wi-Fi мрежи в училищата и възможност за обучение чрез проектори.
„Говорим за развитието на по-задълбочени дигитални умения, които ще са необходими на днешните ученици, които ще бъдат на пазара на труда през 2050-2060 г.”, обясни просветният министър Красимир Вълчев.
Той добави, че МОН ще работи и върху подобряването на дигиталната медийна грамотност у децата и безопасното им сърфиране в интернет. Ще бъде подписан меморандум за дигитално образование, който ще бъде в подкрепа на предприетите политики от просветното ведомство.
Вълчев коментира възможността децата да избират какъв пол са в инструмента за самооценка от няколко възможности – мъж, жена и друго.
„Не подкрепям проповядването на джендър идеология в училища като министър и родител. Целта на инструмента за самооценка не е да определи половата принадлежност. Причината да има и такъв вариант за отговор е, защото има страни, които са приели тази възможност, но тя не е задължително да бъде базирани на принципа на самоопределяне, а те са в отговор на медицински нужди. Ние не можем да махнем тази колона, защото той е един за всички европейски страни. Европейската комисия може да го направи по наша молба и ние ще отправим такава”, каза министърът на образованието.