Машинистите от Пловдив заплашиха ръководството на БДЖ, че ще спрат работа, ако не получат по-добри условия на труд. Липсата на пари и условия са предпоставка за инциденти, казват машинистите и признават, че след катастрофата на гара Калояново работят под стрес.

„Сигурността на движението на влаковете, това е наш приоритет определено. Конкретно искаме да се повиши сигурността, заплатите, пари искаме основно”, заяви Димитър Шотов.

Машинистите разказаха за нов случай от вторник, при който за щастие е избегната влакова катастрофа. „Пак имаше разминаване в сигнала, където не е редно да бъде допуснато. Машинистът спрял и е съставен акт, реагирал е навреме”, обяснява Стоян Златев.

За пръв път телевизионен екип влезе в съблекалните в локомотивното депо. Мизерията не може да се опише с думи.

„По машините трябва да се поставят климатици, хладилници, нови столове ергономични, защото работим доста часове”, допълва Димитър Гергов, председател на синдиката на Локомотивния персонал в Пловдив.

В Пловдив напусналите БДЖ само за година са над 20 души.