Прокуратурата в Пловдив повдигна обвинение на шофьора, прегазил с тира си на магистрала „Тракия” младо семейство. Вчерашният инцидент е квалифициран от прокуратурата като особено тежък.
Има ли значение пътната инфраструктура при този инцидент?
Само преди броени дни експерти от организация Пътна безопасност правили оценка на състоянието на пътно ограничителните системи у нас. Изводът не ги изненадал – те са остарели, като има такива и от социалистическо време.
Мантинелата, която вчера латвийският тир премаза и уби младото семейство е поставена през 2010 г. Параметрите ѝ сочат, че може да задържи автомобил с 1500 кг тегло и скорост до 110 км/ч.
За подмяната на ограничителните системи са нужни много пари, но за смяната им ще са необходими и няколко години.
В момента у нас има и мантинели, които са предназначени да задържат тежкотоварни автомобили до 38 тона със скорост 70 км/ч и удар до 15 градуса. Те са сложени на колоните на мостове и край бензиностанции на магистралите, но не навсякъде.
Рехабилитираният участък на АМ „Тракия” трябва да бъде изцяло отворена на 15 юни. Освен нова настилка и звукова маркировка, там ще има и двойни мантинели.