Лидерът на ДОСТ Лютви Местан беше освободен от ареста срещу парична гаранция от 10 000 лв, ден след пътния инцидент с негово участие, при който загина шестмесечно бебе.

„Имам само една молба – да не раздаваме предварително присъди”. След тези думи Лютви Местан влезе в прокуратурата, откъдето излезе като обвиняем.

Днес Местан е привлечен към наказателна отговорност за това, че е причинил смъртта на детето, като е нарушил правилата за движение по чл. 36 и чл.47 от Закона за движение по пътищата  по непредпазливост”, обяви окръжният прокурор Кърджали Желязко Стефанов.

Разследването срещу Местан е поето от следовател към окръжния прокурор на Кърджали.

Прокуратурата приема, че при катастрофата Местан не е спрял на знак „Стоп”, с което е нарушил Закона за движение по пътищата. Той заявява, че колата, в която е катастрофирал, се е движила с изключително висока скорост. Към момента прокуратурата няма експертиза, която да покаже с каква скорост се е движила другата кола.

В катастрофата загина 6-месечно бебе, а родителите и 10-годишният им син са в болница.

„Състоянието на пострадалите е стабилно. Майката и детето се намират в хирургично отделение на болницата, а бащата в травматологично отделение. Всички са в съзнание, адекватни”, заяви проф. д-р Тодор Черкезов, изпълнителен директор на МБАЛ – Кърджали.

Семейството отказва да говори за катастрофата, а Местан не се чувства виновен.

„Тях това – експертиза, вина не ги интересува. И аз да съм на тяхно място, ще бъде преди всичко болката. Истината е обаче, че ако съм пресякъл предимство, тази кола трябваше да бъде ударена отляво, защото завивам наляво. Нека да се види кой с каква скорост се е движил”, заяви Лютви Местан.

Катастрофата става на разклона за с. Загорско, по пътя за „Маказа”. Колата на Местан се включва в главен път със знак „Стоп”. Правим експеримент – безопасно ли е включването на главния път на кръстовището?

Отдясно имаме сравнително добра видимост. Отляво обаче, заради завоя, почти нищо не виждаме. Изнасяме се леко на главния път. Осигуряваме си малко повече видимост и вече можем да завием спокойно.

В района няма и знак за ограничение на скоростта, а според Института по безопасност, целия път е опасен:

„Какво трябва да направи стопанинът на пътя, за да не се случват такива инциденти – това е въпросът. Стопанинът на пътя е необходимо да създаде съответните условия, че дори когато човек допусне грешка, да няма смъртен случай”, заяви инж. Богдан Милчев, председател на УС на Института за пътна безопасност.

Пътят Кърджали – Маказа бе открит на 9 септември 2013 г. и според АПИ отговаря на всички стандарти за безопасност. Черната статистика обаче сочи, че на този път всяка година стават тежки катастрофи. Досега само отбивката за Загорско не беше почернена.

Местан имаше възможност да избегне правосъдието, ако се беше кандидатирал за евродепутат и получи имунитет. Днес той отрече да има такива амбиции, така че разследването срещу него продължава.