Летище София ще има трети терминал. От стенгорамата на последното заседание на кабинета става ясно, че това е едно от условията към бъдещия концесионер.

Според заложените критерии третият пътнически терминал на летище София трябва да стане факт до десетата година на концесията. А в рамките на целият й срок да бъдат инвестирани не по-малко от 600 милиона евро.

Тази седмица министрите одобриха стартирането на концесионна процедура за аеропорта.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Третият терминал трябва да бъде готов най-късно до 10 години след избора на новия стопанин на летището.

Основният критерий за избора на концесионер ще е размерът на концесионното възнаграждение, който ще е с тежест от 55% при класирането на офертите.

Оценката на техническото предложение ще формира останалите 45%. То ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи.

Минималните изисквания към участниците в процедурата са: да оперират поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно; да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 милиона евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро.

Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година.

Това е вторият опит за отдаване на концесия на най-голямото летище у нас. Първият път процедурата беше спряна от служебния кабинет след намесата на президента Румен Радев заради съмнения че е нагласена.