Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на един от телекомите у нас да използва уязвимостта на граждани от "третата възраст". Става въпрос за подтикването да сключват неизгодни за тях договори, с чиито условия нямат възможност да се запознаят и не разбират и които ги обвързват дългосрочно. Това съобщиха от Комисията.

У търговеца липсва индивидуален подход, който да улесни възрастните хора в ориентацията им. Нещо повече - умишлено се използва тяхната уязвимост, са установили проверки на контролния орган.

Проверките са извършени по повод на много постъпили в КЗП жалби на потребители, които се оплакват срещу практиката да ги принуждават да сключват договори за нови телекомуникационни услуги, които не са им необходими. Констатирано е, че договорите се подписват набързо и на крак.

Освен това са от по 5-6 страници с дребен шрифт, с много информация и изискват внимателен прочит. КЗП е установила, че консултантите са длъжни да предлагат продуктите на телекома на всички клиенти в офисите. При заплащане на сметката си потребителите получават и примамлива оферта, за която някои от тях не са готови, посочват от Комисията.

На практика хората още същия ден се връщали в офисите на търговеца, за да пуснат жалби и да изразят несъгласие с договора или с договорите, които са подписали. Оттук следва изводът, че са взели решение необмислено, набързо и винаги със съдействието на служител в офиса, отбелязват от КЗП.

От Комисията съветват потребителите да изискват предварително да се запознаят със съдържанието на договора и едва тогава да положат подписа си, като обърнат особено внимание на месечната такса за услугата и на срока на договора.