Комисията за защита на потребителите(КЗП) обяви началото на кампания за ефективно разрешаване на потребителските спорове, съобщават от комисията.

Помирителните комисии са способ за извънсъдебно решаване на спорове и начин за безпристрастност при установяване на истината, тъй като се дава възможност на всяка от страните да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна, се посочва в текста. Комисиите обаче не заместват съдебните дела.

Производството пред помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като потребителите доброволно решават дали да използват тази възможност за удовлетворяване на претенциите си, посочват от комисията. Призивът на КЗП е за активно участие и съдействие и представители на търговците, за да може помирителните производства да бъдат по-ефективни.

Положителният аспект на подобна практика ще е повишаване на доверието на потребителите, утвърждаване на добрия имидж и име на фирмата, гарантиране на равнопоставеността и не на последно място намаляване на разхода на емоции, време и ресурси, уверяват от Комисията.

Инициативата на КЗП стартира с изготвянето на списък на търговците, дали съгласието си за участие в помирителни производства. Той ще бъде публичен и достъпен на интернет страницата на КЗП.