В предпразничните периоди има опити търговците да мамят клиентите с фалшиви намаления и изкуствени промоции, като всъщност цената е по-висока. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването „Тази сутрин“ по bTV.
„Да кажем, че пазарът е стерилен, няма да бъдем откровени. Естествено, че има нелоялни търговски практики. Особено сега, при най-активното пазаруване по празниците, ще има опити на търговците да ви измамят, това е истината. И то с фалшиви намаления, изкуствени промоции, с това, че уж ви подаряват нещо към това, което основно искате да си купите, а всъщност цената по този начин е по-висока и нищо не ви подаряват“, каза гостът.
В онлайн средата също се срещат подобни прийоми. „В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определена група стоки, които са по-търсени, за да може на следващия ден да анонсира едно „намаление“. Намалението всъщност трябва да е от цената, на която стоката е продавана поне един месец преди това“, обясни Маргаритов.
Той добави, че при кампанията „Черен петък“ е имало 30 – 40 сигнала за подобни нарушения.
Има и опити на търговци да ограничават отговорността си по отношение на рекламация на дефектните стоки или възможността за връщане на онлайн покупка при продажби от намаления, но това е незаконно.
Маргаритов препоръча на клиентите да са внимателни, включително и за сроковете на доставка. Хората трябва да знаят, че когато доставчикът закъснее, имат право да се откажат от покупката, посочи той.
По думите му в онлайн средата е „по-разнообразна палитрата на възможните рискове“. Въпреки това интернет гарантира и сигурността на банковата тайна, и възможността за правото на отказ, и правото на рекламация, което имате в търговската мрежа.
Вижте целия разговор във видеото: