Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глобява онлайн магазина „Емаг.бг” (emag.bg).
Установени са нарушения при провеждането на рекламните кампании „Черен петък“,„Емаг" – най-лесният начин да поръчаш – Най-сигурният начин на доставка-Милиони начини да се зарадваш”, „Две години Емаг”.
КЗК е установила и нарушения при съвместни кампании с две вериги книжарници – „Хеликон” и „Колибри”.
Общата имуществена санкция за онлайн магазина е 4,66 млн. лв. и се изчислява като процент от размера на приходите от продажби на дружеството за 2015 г., посочват от комисията.
Нарушенията на „Хеликон” и „Колибри” ще им струват глоба в размер съответно от 281 552 лв. и 17 220 лв.
Трите дружества са заблудили клиентите по отношение на крайните цени на определени промоционални продукти, както и начина на тяхното формиране и представяне.
Комисията е разгледала случая по сигнал на друг онлайн магазин "Стор.бг" (Store.bg).
Тоа е поредна глоба, която антимонополният орган налага на „Емаг.бг”. Последната санкция беше в размер на 750 хил. лв.