Глоба от над половин милион лева наложи Комисията за защита на конкуренцията на компанията собственик на онлайн магазина emag.bg заради кампанията „Черен петък“ (Black Friday) през 2013 г., съобщиха от антимонополния орган. Санкцията е наложена за миналогодишната кампания и е обявена в деня на тазгодишната.
Румънската „Данте Интернешънъл“ СА („Dante International“ SA) ще понесе имуществена санкция в размер на 551 549,78 лв., или 4% от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.
Причината за глобата е, че поведението на дружеството не съответства на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти.
„Рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“ имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите”, аргументират се от КЗК.
Със същото решение Комисията налага още една санкция на компанията – заради рекламната кампания „1+1 гратис Tassimo”. Тя е в размер на 206 831,17 лв., което е 1,5 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.
В периода 20 до 24 март 2014 г. „Данте Интернешънъл“ СА предлага на клиента при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно”, което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина – по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери.
„Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди конкурентната среда”, подчертават от антимонополната комисия.