Нямаме противоречие с Концепцията на Красимир Каракачанов в частта ѝ за образованието. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев пред журналисти във връзка с Концепцията на Красимир Каракачанов за циганската интеграция, съобщи „Фокус“.
„Запознах се в частта образование. Нямаме противоречие по отношение на това, което трябва да направим. Механизмът, който създадохме в съответствие с правителствената програма, в която казахме, че трябва да предприемем решителни действия за ограмотяване на всяко едно дете, действия с всички институции, инструменти на политиката е в съответствие с това. Факт е, че имаме в почти всички общини проблем с обхвата на децата. Посетил съм вече 88 общини и обхващането и редовното посещение на училище и детска градина са ни основна тема“, посочи министърът.
Според него трябва да се активизират максимум усилия и подкрепа за всяко едно дете. Полагат се и усилия децата от ромски произход да посещават редовно училище.
„Учителите са основните актьори на терен. Това е нашата армия, която разчитаме да се справи с това предизвикателство. Много по-малки са проблемите в селата, там където общностите са по-ясно дефинирани. Най-големите проблеми са в така наречените обособени квартали, в така наречените сегрегирани училища и може би в част от професионалните гимназии, които са се оформили като своеобразни сегрегирани гимназии, доколкото там са постъпили ученици със слаби резултати“, обясни министърът.
Образователният министър допълни, че 30% от учениците, които завършват езикови гимназии, избират да учат в чужбина. „Причините за това са много. Те са икономически, образователни. Най-вече те избират система на висше образование в друга страна. Ние, заедно с всички училища трябва да направим така, че да се опитаме да обвържем пазара на търсене на образование с търсенето на пазара на труда. За това провеждаме тази политика – чрез говоренето, чрез приема, чрез допълнителните стипендии и финансиране на тези професионални направления“, обясни Красимир Вълчев.