Нямаме противоречие с Концепцията на Красимир Каракачанов в частта ѝ за образованието. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев пред журналисти във връзка с Концепцията на Красимир Каракачанов за циганската интеграция, съобщи „Фокус“.

„Запознах се в частта образование. Нямаме противоречие по отношение на това, което трябва да направим. Механизмът, който създадохме в съответствие с правителствената програма, в която казахме, че трябва да предприемем решителни действия за ограмотяване на всяко едно дете, действия с всички институции, инструменти на политиката е в съответствие с това. Факт е, че имаме в почти всички общини проблем с обхвата на децата. Посетил съм вече 88 общини и обхващането и редовното посещение на училище и детска градина са ни основна тема“, посочи министърът.

Според него трябва да се активизират максимум усилия и подкрепа за всяко едно дете. Полагат се и усилия децата от ромски произход да посещават редовно училище.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Учителите са основните актьори на терен. Това е нашата армия, която разчитаме да се справи с това предизвикателство. Много по-малки са проблемите в селата, там където общностите са по-ясно дефинирани. Най-големите проблеми са в така наречените обособени квартали, в така наречените сегрегирани училища и може би в част от професионалните гимназии, които са се оформили като своеобразни сегрегирани гимназии, доколкото там са постъпили ученици със слаби резултати“, обясни министърът.

Образователният министър допълни, че 30% от учениците, които завършват езикови гимназии, избират да учат в чужбина. „Причините за това са много. Те са икономически, образователни. Най-вече те избират система на висше образование в друга страна. Ние, заедно с всички училища трябва да направим така, че да се опитаме да обвържем пазара на търсене на образование с търсенето на пазара на труда. За това провеждаме тази политика – чрез говоренето, чрез приема, чрез допълнителните стипендии и финансиране на тези професионални направления“, обясни Красимир Вълчев.