Има над 30 констатации за нарушения в начина на управление на имуществото на „Български пощи“, показват резултатите от възложения вътрешния одит относно състоянието на имотите на дружеството и начина им на управление.

Това съобщи в парламента заместник министър-председателя по ефективно управление Калина Константинова, която отговаря на депутатски въпроси относно състоянието на „Български пощи“.

По думите ѝ тези резултати „са трагични“.

„Като принципал на дружеството инициирах до момента всички възможни проверки, които законът ми позволява. Още в първия месец на стъпването ми в длъжност възложих да бъде направена проверка на състоянието и стопанисването на имотите в „Български пощи“ за последните две години“, обясни Константинова.

След излизане на резултатите от проверката на вътрешен одит е подготвен сигнал към НАП по отношение на това дали държавният бюджет е ощетяван и с колко, както и извършване на проверка относно спазването на данъчното законодателство.

Преди месеци Калина Константинова е сезирала финансовия министър да упражни правомощията си по възлагане на спешна проверка, която Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ) да извърши относно финансовото състояние на дружеството за последните две години.

Във връзка с хакерската атака Константинова е сезирала и министъра на вътрешните работи, както и председателя на ДАНС. Към момента продължава проверката на АДФИ. Очаква се докладът от тях да бъде готов в началото на месец юни.

Калина Константинова изрази надежда депутатите да приемат предложението Сметната палата да извърши одит на дружеството и да се установи има ли и какви точно злоупотреби при управлението му. Така впоследствие може да бъде потърсена отговорност на конкретни лица.

Изплащането на пенсиите

Няма неизплатени пенсии и великденски надбавки. Винаги е имало всички пари, които са необходими. Процесът е хартиен, обясни Константинова.

„Ако има изолирани случаи, то не е заради пречка, която спира или липса на пари. 100% от потърсените пенсии са изплатени“, категорична бе тя.

По отношение на разплащането на сметките Константинова обясни, че това е пазарна услуга, която „Български пощи“ предоставя.

„Това обаче не е ексклузивна услуга, която само пощите предлагат. Има още много други места, където хората могат да си платят сметките“, уточни тя.

„В този ред на мисли още старото ръководство още на третия ден от хакерската атака, виждайки нейния мащаб и щетата, която нанесе, изпрати писмо по моя молба до всички дружества, които да бъдат предупредени, че не се знае колко време ще отнеме възвръщането на тази услуга“, обясни още Калина Константинова.

Нейна проверка е показала, че от две от най-големите дружества има и потвърждение, че на никой няма да бъдат спрени сметките по тази причина в отдалечените места.

Вижте повече за одита на „Български пощи“ в „Бизнес новините БГ“!

За да научите първи най-важното, изтеглете приложението на bTV Новините за Android и iOS!

Бъдете с нас и във Facebook и Instagram!