Полетните планове и заявките за ВИП полети не са секретни, а процедурите за сигурност и организация на полета на президента са еднакви, независимо дали се изпълняват от транспортната авиогрупа, или от правителствения авиоотряд. Това обясни пред bTV командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков.
Изчисленията показват, че за един час във въздуха „Спартан”-ът харчи по 1 тон гориво, а „Еърбъс”-ът – 2,5 тона. Транспортният самолет е по-комфортен и по-бърз, но военнотранспортният е по-сигурен категоричен е ген. Стойков.
„Поради самите особености на неговата конструкция и двигатели да издържат по-големи натоварвания, да летят в невинаги спокойна среда”, обясни той.
Процедурите за сигурност за военнотранспортния самолет са същите както в Авиоотряд 28. Прави се облитане, самолетът сепроверява и запечатва след контролния полет.
Екипажът също отговаря на всички изискваня и има всички подготовки, за да извърши задачата. Летателният план на президентския самолет се пуска като при всеки друг полет.
Ген.-майор Стойков отхвърли критиките, че това, че той е пренасочен за специалната задача, може би е лишило някои от евентуална помощ по въздуха.
„Това в никакъв случай не нарушава графика за дежурство по авиомедицинска евакуация или при необходимост да се съдейства на населението било то за превоз на медицински екипи, за транспорт на хора, които имат такава необходимост”, обясни той.
Уникални истории от борда на самолета очаквайте тази вечер в bTV Репортерите.