Колите с газови уредби във фокуса на прокуратурата. Оказва се, че липсва контрол дали алтернативните горивни системи са изправни.
Преди седем месеца Тодор си купува нов автомобил. Слага газова уредба, за да пести. Предстои му годишен технически преглед. Преди това обаче пълна проверка на газовата уредба.
Според официалната статистика у нас са регистрирани близо 29 000 автомобила, които, освен на бензин, се движат и на газ.
Според данните на сервизите, колите на газ са в пъти повече – поне 200 или 300 хиляди автомобила. На практика контрол върху тях няма.
Управителят на един от сервизите разказва, че масово колите на газ нито са регистрирани в КАТ като такива, нито са минали първоначална проверка.
„Последствията са, че в момента по пътищата се движат едни 80%, които не са регистрирани, че имат газ. Потенциално са опасни”, смята инж. Георги Илиев - Асоциация на българските автогаз сервизи.
Според автомобилната администрация, заради пропуски в закона, често годишните технически прегледи на тези коли са фиктивни.
„Ако той не отбележи „газ/ бензин” и дори да бъде засечен, ние нямаме основание да го санкционираме”, каза Красимир Сребров от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
Затова със закон ще опитат да задължат сервизите да подават информация при монтаж на газова уредба, а техническите прегледи да не могат да приключват без оценка на газовата система.